Wednesday, October 8, 2014

Penjelasan Isu Boikot

[ ISU BOIKOT SHAKLEE ]

Bismillah.
Assalammualaikum semua.

"Sahaja aku berniaga kerana Allah Taala"

Saya rasa ramai yang panik bila tiba-tiba ada artikel dari blog Dr Nik Rahim mengenai isu boikot Shaklee. Sebenarnya entry tu dah lama, sekitar bulan Ogos 2014. Tapi macam semua tahu, Shaklee sudah kekuarkan kenyataan bahawa pihak mereka tidak menyumbang kepada Israel sama sekali. Ada memo saya attach bersama post ini.

Tapi entah bagaimana, entry ini keluar sekali lagi di blog lain. Tanpa diketahui apa niat sebenar tukang copy paste ini. Semoga niatnya baik-baik sahaja, insya-Allah.

Ini status FB saya awal pagi tadi,

********************************************

Kepada yang tekan button share mengenai MENGAPA SAYA BOIKOT SHAKLEE tulisan DR NIK RAHIM,

Blog sebenar Dr Nik Rahim ialah
http://www.drnikrahim.com/2014/08/kenapa-saya-boikot-shaklee.html?m=1
Entry sebenar bertarikh 24 Ogos 2014

BUKAN YANG INI,
http://inibl0gberita.blogspot.com/2014/10/kenapa-saya-boikot-shaklee-ustaz-dr-nik.html?m=1
Entry ini keluar 6 Oktober 2014
SECARA TIBA-TIBA IANYA KEMBALI

Kenapa ianya kembali? Wallahualam.
Hanya yang menulis sahaja tahu niat sebenar.
Semoga niatnya baik-baik sahaja.

Yang penting, berhati-hati ketika menekan BUTTON SHARE kerana ianya salah satu medium penyebaran fitnah juga. Mungkin orang yang membaca tajuk sahaja dan MALAS mengkaji akan menerima bulat-bulat apa yang dibaca.

✔ Shaklee produk yang HALAL
✔ Bisnes Shaklee patuh syariah
✔ Shaklee tidak menyumbang kepada Israel
✔ Silapnya, Shaklee produk US?

Saya tidak menegakkan Shaklee sebab bonus saya sudah ribu-ribu (bak kata Dr Nik Rahim yang siap tunjuk statement), tapi sebab saya yakin Shaklee produk bagus, beri kesan positif kepada saya, keluarga dan ramai orang.

Mungkin anda boleh baca entry ini juga, untuk tambah ilmu apa yang ada.
http://sweettyra.blogspot.com/2014/08/kenapa-saya-tidak-boikot-shaklee.html?m=1

********************************************

Semoga bermanfaat buat kita semua.
PZ
MY1029601
+60182505230

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...