Thursday, November 27, 2014

Seni Untuk Lelaki - Tips Penjagaan Zakar – Supaya Sentiasa Tegang dan Mantap











1.Mengurut Zakar.
  • Bila bangun pagi sebelum buang air kecil, sebaiknya semasa zakar masih tegang, ambil air liur basi dari langit-langit menggunakan ibu jari yang kanan. Kemudian selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w. tiga kali berturut-turut. Bawa perut ibu jari itu ke kepala zakar lalu urut sekali lalu dari kepala zakar menghala ke lubang kencing. Gerakan ini membantu menyegarkan kepala zakar dan agar tidak mudah ngilu ketika jimak.

 2.Menajamkan Zakar.
  • Biji zakar yang keras akan menambah nikmat kepada isteri dan menegangkan zakar serta melambatkan pancutan mani. Untuk itu, zakar harus ditajamkan untuk mengeluarkan Biji zakar hingga dirasakan ia menonjol ke hujung kepala zakar apabila zakar tegang.
  • Cara menajamkannya ialah apabila bangun tidur. duduk dan temukan kedua-dua tapak kaki. Sebaiknya zakar masih tegang semasa melakukan latihan ini. Tarik nafas dalam-dalam sambil menekan kedua-dua lutut dengan tapak tangan. Cuba tekan lutut itu hingga jejak ke lantai tapi jangan dipaksa. Pada masa itu, kendalikan otot zakar (otot-otot pengemut kencing) dengan mengemutkannya.
  • Pastikan bahawa kepala zakar menjadi besar dan berkilat apabila otot itu dikemutkan. 

 3.Mengesatkan Kepala Zakar.
  • Praktik ini bertujuan untuk mengurangkan sensitiviti pada kepala zakar dan memberi latihan kepada saraf-saraf yang berhubung dengannya agar biasa dengan rasa kengiluan yang tinggi. Rasa ngilu adalah antara sebab mengapa mani terpancut lebih awal. Kepala zakar yang lebih kesat juga akan menambahkan kelazatan kepada isteri.
  • Caranya ialah, mulakan dengan duduk seperti mahu bersila tetapi kedua tapak kaki ditemukan. Tangan kiri memegang kaki kiri dan tangan kanan memegang batang zakar (paling baik ialah bila zakar tegang di waktu pagi). Tarik nafas, kemutkan otot zakar, dekatkan kaki kiri ke kepala zakar dan geselkan telapak kaki ke kepala zakar ke arah lubang kencing, satu hala saja. Ulangilah hingga 3 kali geselan. Boleh juga diulangi hingga terasa ngilu barulah berhenti.

 4.Cara Meminum Air Waktu Pagi.
  •  Air yang diminum ialah Air Masak Mati (air masak yang sejuk), Sebelum minum tarik nafas. Tahan nafas ketika meneguk (jangan dihembuskan ke dalam gelas). Tegakkan kepala ketika meneguknya, bukan menunggangkan gelas. Minum cara ini dikatakan dapat melegakan kerongkong serta berupaya membersihkan usus perut dari kekotoran dan kahak yang terkumpul semasa tidur. Ia dibersihkan sebagai penyediaan untuk hari yang baru.


Nota: Saidina ‘Ali mengajarkan bahawa sebaik-baiknya minum air hujan kerana ia mensucikan badan dan menyembuhkau segala penyakit. Pada waktu pagi minum air sambil berdiri dan waktu malam minum sambil duduk. Islam juga mengajarkan minum dengan meneguk dengan perlahan-lahan, paling sedikit 3 teguk. Mulai dengan Bismillah dan akhiri dengan Alhamdulillah. Rasulullah s.a.w. selalu meminum air bercampur madu di waktu awal pagi.



Petua Turun Menurun:
  1. Kurangkan memakan kepak ayam kerana kepak ayam boleh melemahkan zakar
  2. Jangan meminum air sejuk sebab boleh menyumbang kepada gejala terpancut awal ketika sedang melakukan hubungan seks.
  3. Elakkan memakai seluar dalam ketika tidur kerana boleh menyebabkan pengaliran darah dibahagian tersebut kurang lancar.
  4. Elakkan aktiviti seperti melancap kerana boleh menyebabkan mati pucuk.
  5. Jangan menggunakan seluar dalam yang terlalu sempit atau longgar kerana boleh menyebabkan ketidakselesaan.
  6. Sentiasa membersihkan zakar menggunakan air selepas membuang air kecil.
  7. Elakkan stress kerana lelaki yang sering stress akan menyebabkan zakar kurang tegang.
  8. Jangan menggunakan seluar dalam berkali-kali tanpa basuh kerana boleh menyebabkan zakar berbau dan mudah dijangkiti bakteria.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...