Saturday, January 17, 2015

Roti Telur Tandoori Masala

Mencari kelainan rasa dan selera memang susah bagi aku yang memilih untuk makanan masuk ke tekak.
Petang ni mengetest roti telur perasa baru.
Roti telur tandoori masala.
1/2 buku roti ( apa jua jenis roti )
3 biji telur
1 sudu rempah tandoori masala
1 sudu teh garam.


√…Pukul telur hingga kembang.
√…Masukkan garam.
√…Masukkan rempah tadi dan pukul lagi.
√…Celup roti yg di potong tu dan goreng menggunakan api sederhana kecil.
√…Makan dengan kuah kari ayam...tak kisah lah korang nak mkn dgn kuah jenis apa.... dengan sos cili pun dah ok


Selamat Mencuba...




Aku guna rempah tandoori masala yang ini. Ada di jual di kedai borong kurma shah alam.


4 comments:

  1. kreatif... ada masuk rempah masala lagi... kalau nak kena tekak saya kena campurkan sambal belacan dalam telur atau sambal nasi lemak... lepas tu goreng roti tu... jadi roti telur

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tibai mana yg ada je. Nest time nak try lah plak masukkan sambal bilis.. tq kongsi idea.sib baik ada masak kari tengahari. tu yg bleh cicah dengan kuah kari.

      Delete
  2. Replies
    1. jemput mkn...tapi dah langsai...hahahaha

      Delete

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...