Tuesday, January 20, 2015

Kesan Pengambilan Ubat Zakar Mengandungi Steroid (Fakta Yang Perlu Lelaki Tahu )





Walaupun steroid telah diharamkan oleh setiap persatuan sukan utama, orang ramai masih menggunakan steroid. Kebanyakannya orang-orang yang menggunakan mereka adalah pembina badan, ahli sukan, dan orang-orang yang merasakan mereka memerlukan bagi melihat yang kononnya tampil menonjol untuk lebih kuat. Steroid juga boleh digunakan sebagai pelega kesakitan dalam beberapa kes, tetapi kebanyakannya ia digunakan untuk memberi rupa kekuatan kerana mereka menggalakkan pertumbuhan tisu dan otot untuk memberi lelaki dan wanita otot yang lebih besar seperti apa yang mereka idamkan. Steroid tidak sihat untuk anda secara umum dan boleh menyebabkan pelbagai kesan sampingan dan kematian dalam beberapa kes.

Steroid anabolik adalah steroid yang paling biasa digunakan. Selain membuat otot yang lebih besar mereka juga membekalkan lebih testosteron kepada seorang lelaki yang menggunakannya. Testosteron adalah sebahagian besarnya dikenali untuk menghasilkan ciri-ciri lelaki maskulin yang berkembang bersama seorang budak semasa akil baligh. Disebabkan oleh fakta ini, steroid anabolik digunakan oleh ramai orang yang berfikir bahawa ia akan membantu meningkatkan saiz zakar mereka dan disebabkan pendirian ini mereka bermimpi bahawa mereka boleh mencapai. Walaupun Steroid adalah mahal , orang ramai tidak boleh bersaing dengan kos untuk melihat zakar mereka membesar . Ini bermakna bahawa bukan sebenarnya menggunakan steroid mereka boleh cuba bahan-bahan lain yang mana terkandung steroid didalamnya yang mana juga boleh membahayakan bagi mereka.

Apa yang lelaki tidak sedar bahawa steroid tidak boleh meningkatkan atau membesarkan zakar dalam mana-mana cara sekalipun. Malah, hasilnya adalah sebaliknya. Kesan steroid tidak hanya sekadar merosakkan badan, tetapi ia boleh menyebabkan seorang lelaki menjadi mati pucuk sama ada secara sementara atau selama-lamanya. Apabila mengambil steroid keinginan seksual menurun dengan ketara dan ia adalah sukar walaupun dalam keadaan mendapat ereksi. Pada asasnya, zakar menjadi lumpuh dan tidak dapat melaksanakan seperti yang sepatutnya. Dalam tempoh yang panjang penggunaan, steroid juga boleh menyebabkan zakar untuk “mengecut” kepada saiz yang lebih kecil, iaitu akan terjadi lebih kecil dari sedia ada. Ini sudah tentu tidak benar-benar dikaji , tetapi ramai orang percaya bahawa ini adalah punca masalah itu. Kemungkinan besar ia adalah steroid yang menghalang zakar daripada mendapat tegang dan dengan itu menunjukkan keadaan zakar yang tidak tegak bukannya menunjukkan zakar mengecut. Tiada siapa yang benar-benar boleh memberi kesimpulan yang pasti.

Satu perkara yang benar mungkin steroid tidak boleh menyebabkan pengecutan,tetapi ia pasti boleh memburukkan lagi keadaan. Steroid tidak boleh digunakan bagi apa-apa cara sekalipun. Bahayanya adalah terlalu besar, bukan sahaja untuk zakar anda, tetapi untuk seluruh tubuh anda.


P/S : Kenapa perlu ambil steroid jika ada vitamin dan supplement semula jadi yang terbaik tanpa mengganggu tahap kesihatan malahan membantu meningkatkan tahap kesihatan secara total. Tepuk dada tanya otak…..

2 comments:

  1. Baru saya faham. Macam mana kalau doktor di hospital memberi kita untuk sembuh penyakit kita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika doktor yg beri, mereka ada sukatan yang sesuai dan berjadual. Dan mengikut tahap penyakit.

      Delete

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...