Thursday, December 25, 2014

Backpackers - Korea - Day 7 Aku Sesat


17 December 2014

Planning :

  • Everland (KRW 32,000)

Actual:

Planning hari ni nak ke Everland Team Park Korea. Dari Jonggak station kena naik subway ke Jamsil, Lepastu menyeberang jalan, ambil bas 5700 kat bus stop yang tengah-tengah jalan tu. Tambang aku lupa nak check sebab guna T-Money je semuanya.

Kat situ jumpa satu family cina Malaysia bertanyakan tempat mainsalji dan skit pada aku, dia dah tunggu bas lama tapi bas tak sampai-sampai, kami suruh dia tanya orang-orang situ sebab kami pun tak sure tempat dia nak pergi tu.

Sampai stesen bas Everland, naik shuttle bas masuk ke pintu masuk Everland. Bayaran Masuk Everland KRW 32,000 setelah ada diskaun kupon.





Banyak pic pada hp syuq dan kath... hp aku kureng battery kali ni.... as usual lah di sini...main permainan bebudak dan happy hours... Makan kat lotteria shirm burger KRW 5300 seorang. Jadi lah untuk alas perut.

Balik dari Everland, naik bas ke Jamsil Station sebab nak pi HardRock Cafe Seoul. Terletak di Lotte World Mall Tingkat 5.




Beli apa yang patut sikit, lepas tu bergerak naik subway ke Jonggak Station dari Jamsil. Kath dan Syuq nak jenjalan shopping dalam subway tu...aku dah tak larat nak nalan sebenarnya.. Ambik keputusan nak balik, biarkan mereka berdua shopping nak beli mask muka katanya. Aku ni dah beberapa hari main redah je kluar masuk exit Jonggak tu lupa nak skodeng exit apa. Main redah jalan aku silap exit, kluar exit 4...opocot bapak bear.... melilau bila kluar exit tu rupa lain bebeno tempat nya...turun balik... terembil exit 6 pulak...aiyyyaaaa.... kecut telo seketika beb...silap juga... time tu gak ler rasa nak terkucil bagai.... tawakkal.... jalan lagi...nampak signboard standard charterd...tu dia baru betul exit 2.... lega....jalan lelaju sebab nak yak tak tahan.....

Dah siap melabur, masuk bilik, dengar syuq dan kath sampai...rupanya mereka sesat juga...hahahahaha silap exit.... terkluar exit 4 katanya.... chilll yoooo lu sama gua sesat....

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...